متوجه می شوند، تلاش برای مقابله با گرفتگی فاضلاب ماشین لباسشویی می تواند یک تجارت پرخطر باشد. چگونه می توانید مطمئن شوید که از ابزار مناسب استفاده می کنید یا وسایل مناسب را برای رفع گرفتگی و زباله ها جدا می کنید؟ حتی نگران‌کننده‌تر، پیامدهای احتمالی تلاش‌های DIY ضعیف است، که در واقع می‌تواند باعث شود که فاضلاب ماشین لباسشویی شما در وضعیت بدتری نسبت به قبل باقی بماند.

با وجود این نگرانی‌ها، پاک کردن فاضلاب ماشین لباسشویی می‌تواند ساده‌ترین پیشرفتی باشد که در لوله‌کشی خانه خود انجام می‌دهید، مشروط بر اینکه از قبل با بهترین ابزار تمیز کردن فاضلاب موجود و دانش فنی لوله‌کشی، گرفتگی را رفع کنید. هنگام رسیدگی به زهکش های مسدود شده ماشین لباسشویی، کمی آماده سازی می تواند کمک زیادی کند و عملکرد ماشین لباسشویی را به شدت بهبود بخشد.

علل رایج گرفتگی ماشین لباسشویی

حتی قبل از اینکه به تنهایی با گرفتگی فاضلاب ماشین لباسشویی برخورد کنید، یادگیری در مورد علل مکرر گرفتگی فاضلاب یک گام اولیه مفید برای جلوگیری از سرریز شدن آب در آینده است. در حالی که پاک کردن زباله های لباسشویی خانه شما می تواند یک کار نسبتا خسته کننده و ناخوشایند باشد، این مواد می توانند در صورت عدم رسیدگی به مشکلات لوله کشی قابل توجهی منجر شوند.

مسدود شدن لوله تخلیه ماشین لباسشویی معمولاً نتیجه موارد زیر است:

  • تجمع باقی مانده صابون
  • پرز و قطعات خشک کن باقیمانده.
  • قبل از شستن لباس، گریس، روغن و سایر مواد روی لباس.

اگر بعد از چرخه‌ها متوجه جمع شدن مداوم آب در واحد ماشین لباسشویی خود شدید و هیچ بازرسی منظم تخلیه را انجام ندهید ، احتمال زیادی وجود دارد که در طول زمان به دلیل استفاده روزمره، فاضلاب دستگاه شما مسدود شده باشد. در این موارد، عمل سریع می‌تواند فرآیند تمیز کردن زهکشی را بعداً ساده‌تر کند و میزان تأثیر گرفتگی و مواد زائد ماشین لباسشویی بر لوله‌های شما را محدود کند.

کاری که می توانید انجام دهید: حذف دستی و مار کشیدن

با داشتن ابزار مناسب لوله کشی ، تعمیر گرفتگی فاضلاب ماشین لباسشویی می تواند بسیار ساده باشد. با این حال، اگر هیچ یک از ابزارهای زیر 

را ندارید، ممکن است آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشید و حتی ممکن است به لوله‌های خود آسیب وارد کنید. 

برخی از ابزارهایی که می توانند در هنگام مواجهه با گرفتگی خط تخلیه ماشین لباسشویی مفید باشند عبارتند از:

  • آچار حوضه ای و شش شکل
  • مارپیچ های تخلیه صنعتی یا "مار"
  • برش سیم و لوله
  • ابزارهای معمولی، به ویژه پیچ گوشتی ها

در دست داشتن این ابزارها می تواند به معنای یک دنیا تفاوت در هنگام خود تمیز کردن فاضلاب ماشین لباسشویی باشد. پاکسازی دستی زباله ها از تخلیه لباسشویی شما با برداشتن لوله زهکشی واحد که در پشت اکثر واحدهای شستشو قرار دارد آغاز می شود. این کار را اغلب می توان با یک پیچ گوشتی معمولی انجام داد، اما ما همچنین توصیه می کنیم یک سطل در دسترس داشته باشید تا هر گونه آب پشتیبان گرفته شده توسط گرفتگی را بگیرید.

هنگامی که لوله تخلیه واحد شما از واحد ماشین لباسشویی جدا شد، یک شلنگ تخلیه اضافی برای جدا شدن از لوله وجود دارد. این شلنگ معمولاً جایی است که گرفتگی تخلیه ماشین لباسشویی رخ می دهد و به عنوان اتصال اصلی بین واحد لباسشویی و سیستم لوله کشی خانه عمل می کند. هنگامی که این شیلنگ تخلیه را از لوله زهکشی واحد شستشو جدا کردید، باید بتوانید شلنگ را مانند هر وسیله تخلیه دیگری جدا کنید. 

تمیز کردن شلنگ با یک مار تخلیه یک فرآیند ساده و سه مرحله ای است:

  1. مار تخلیه را از طریق شلنگ عبور دهید تا مقاومت برطرف شود، سپس از دستگیره چرخش مار برای چسباندن فیزیکی به مواد مسدود شده و زباله ها استفاده کنید.
  2. اسفنج مسدود شده را با حرکات مایع و چرخشی جدا کنید و فشار دادن مار تخلیه را ادامه دهید تا زمانی که مقاومت دیگری وجود نداشته باشد.
  3. مار تخلیه را به آرامی از شلنگ بیرون بیاورید و هر گونه زباله سرسخت و جابجا شده را با آن بیاورید. ممکن است لازم باشد دستگیره مار را در جهت مخالف بچرخانید تا راحت تر آن را بیرون بکشید.

روش‌های جایگزین برای تمیز کردن فاضلاب گرفتگی ماشین لباسشویی

اگر احساس نمی‌کنید که به‌صورت دستی واحد لباس‌شویی خود را جدا کنید و از مار تخلیه برای پاک کردن زباله‌های متراکم از فاضلاب گرفتگی ماشین لباس‌شویی خود استفاده کنید، می‌توانید 

سیستم‌های زهکشی خود را با مخلوط‌های تمیزکننده خانه غیر سوزاننده که معمولاً از آن ساخته شده‌اند، شستشو دهید. جوش شیرین، سرکه و آب داغ.

اسیدهای طبیعی موجود در این محصولات می توانند مواد آلی را تجزیه کنند و به آنها کمک می کند تا مقادیر قابل توجهی از رگ های مسدود شده را پاک کنند. هنگامی که به درستی از آنها استفاده شود، می توانند به طور کامل زهکشی لباسشویی شما را به عملکرد عادی برگردانند. در مورد استفاده از محصولات شوینده شیمیایی بسیار احتیاط کنید، زیرا این محصولات در واقع می توانند به فاضلاب شما آسیب برسانند و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.

برای گرفتگی شدید، از تماس با یک متخصص دریغ نکنید

مانند هر مشکل لوله کشی خانه، مهم است که محدودیت های خود را به عنوان یک صاحب خانه بدانید. با استفاده از تکنیک‌های ضعیف رفع گرفتگی یا تلاش برای تمیز کردن لوله‌های مسدود شده ماشین لباسشویی خود بدون ابزار یا تخصص مناسب ، اوضاع را بدتر نکنید . وقتی می‌دانید که از سرتان بیرون می‌آیید، در آن زمان است که باید به متخصصان مجرب لوله‌کشی مانند فاضلاب و تخلیه سریع مراجعه کنید. ما سال هاست به صاحبان خانه در منطقه ساکرامنتو کمک می کنیم تا لوله های خود را تمیز کنند و چیزی نیست که در تمام این مدت ندیده باشیم. همین امروز با ما تماس بگیرید و ما می توانیم شروع به بازگرداندن لوله کشی خانه شما به حالت کار کنیم.