گرفتگی آشپزخانه خانگی باز کنیم؟

چاه بازکنی
هر از گاهی بوی بدی را در آشپزخانه یا حمام می شنوید. این بوهای بد معمولاً از گرفتگی سینک می آید. اگر سینک را مرتب تمیز کنید، بوی بد را نیز از بین خواهید برد. اگر قبلاً از سینک استفاده نکرده اید و مشکوک به گرفتگی سینک هستید. ما می خواهیم اطلاعات عملی در مورد رفع انسداد سینک به شما ارائه دهیم. پس از این اطلاعات، فاضلاب سینک شما تمیز خواهد شد!

باز کردن سینک ظرفشویی موضوعی است که بسیاری از افراد در مورد آن تعجب می کنند. این فرآیند را می توان با محصولات شیمیایی انجام داد. اما مطمئناً کسانی خواهند بود که تمایلی به استفاده از محصولات شیمیایی در خانه ندارند. کسانی که برای باز کردن سینک با روش های طبیعی تحقیق می کنند، با ساده ترین پیشنهادها شروع به تمیز کردن آشپزخانه می کنند. محصولات شیمیایی در تماس با هوا، موادی را آزاد می کنند که می تواند به تنفس آسیب برساند. به همین دلیل، روش های طبیعی در نظافت خانه رایج است.

اونایی که میگن سینک رو چکار کنیم جمع کن! در اینجا چند پیشنهاد طبیعی برای باز کردن سینک وجود دارد. اطلاعات کاربردی باز کردن سینک ظرفشویی که باقیمانده غذا، کلسیفیکاسیون و کثیفی را از بین می برد برای شما توضیح داده شده است! اکنون زمان تمیز کردن است!

تمیز کردن سینک آشپزخانه – 4 عملی ترین روش طبیعی، نتایج نهایی

رفع گرفتگی سینک
5 راه طبیعی برای باز کردن آسان گرفتگی سینک

  • 1) باقیمانده ها را با دستمال از زهکش سینک بردارید
  • هنگام شستن ظروف مقداری باقیمانده مواد غذایی داخل سینک ریخته می شود. این بقایای مواد غذایی سوراخ های سینک را مسدود می کند، سرعت جریان آب را کاهش می دهد و در لوله تخلیه تجمع می یابد.
  • اگر می خواهید از گرفتگی سینک جلوگیری کنید؛ بعد از هر بار شستن ظرف، می توانید باقی مانده غذاها را با دستمال بردارید و در سطل زباله بیندازید.
  • بقایای مواد غذایی هم باعث ایجاد بوی بد در تخلیه سینک می شود و هم لوله تخلیه را مسدود می کند.

توصیه می شود ابتدا از این مرحله شروع کنید تا سینک را باز کنید. در غیر این صورت سینک کامل نمی تواند فرآیند اعمال شده را بپذیرد و نمی تواند تاثیر موادی که استفاده می کنید را نشان دهد.
روش باز کردن سینک
2) سینک را با کمک سیم تمیز کنید
اگر فکر می کنید چیزی در فاضلاب سینک باقی مانده است. سوراخ ها را با یک سیم ضخیم تمیز کنید.
هنگام وارد کردن سیم در سوراخ های سینک، اطمینان حاصل کنید که آب لوله کشی روشن است.
در حالی که زهکشی را از سوراخ ها تمیز می کنید، آب باعث می شود کثیفی سریعتر جریان یابد.
سیم تخلیه سینک
3) آب داغ را اجرا کنید
آب داغ باعث ذوب شدن و تخلیه سریعتر بقایای غذا می شود.
به همین دلیل لازم است هر از چند گاهی آب جوش بریزید تا گرفتگی و گرفتگی فاضلاب سینک باز شود.
توصیه می شود بعد از هر بار شستن ظرف یا بعد از استفاده از سینک حمام، آب داغ را از سوراخ های سینک عبور دهید.
نحوه باز کردن گرفتگی سینک
4) آب کربنات و سرکه آماده کنید
سرکه و جوش شیرین موجود در خانه به شما کمک می کند تا گرفتگی سینک را باز کنید و از کلسیفیک شدن در فاضلاب سینک جلوگیری کنید. چطور؟

1 فنجان جوش شیرین را در سینک خالی و در حال اجرا بریزید.
مطمئن شوید که جوش شیرین به تمام سطح سینک برسد.
شما باید مقدار زیادی بریزید، به خصوص در سوراخ های سینک.
حالا سرکه سفید یا سرکه سیب را در جایی که جوش شیرین ریخته است بریزید و منتظر بمانید تا جوش شیرین کف کند.
کربنات در تعامل با سرکه بوی تند را متصاعد می کند، در حالی که شما بو را استشمام نمی کنید.
بعد از 5 دقیقه صبر کردن، داخل سینک و سوراخ ها را با اسفنج پاک کنید و آب داغ را به سوراخ های سینک بفرستید.
زهکشی و سوراخ های سینک تمیز خواهد شد.
روش های باز کردن سینک
5) با نمک و سرکه تمیز کنید

کسانی که در خانه خود جوش شیرین ندارند، به این فکر می کنند که چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنند. برای آنها هم روشی را پیشنهاد می کنیم. اگر نمک خوراکی یا سنگ نمک دارید، می توانید این روش را امتحان کنید:

ابتدا 1 قاشق چایخوری نمک را در سوراخ های سینک بریزید.
اجازه دهید نمک از سوراخ ها وارد شود و قسمت سوراخ را ببندید.
بعد از ریختن نمک، هر نوع سرکه ای که می خواهید روی نمک بریزید. سرکه سیب و سرکه سفید نیز در این امر به شما کمک می کنند.
نمک و سرکه به طور همزمان بر هم اثر می‌گذارند و کثیفی و آهک را در فاضلاب سینک تمیز می‌کنند.
پس از امتحان کردن این روش، با ریختن آب جوش در فاضلاب سینک، آخرین ضربه را بدهید.
توصیه می شود هر هفته این نکات تمیز کردن را امتحان کنید تا سوراخ های سینک را برای مدت طولانی تمیز نگه دارید.
زمانی که فرآیند بازکردن سینک به تأخیر افتاده و نادیده گرفته شود، ممکن است در آشپزخانه ها و حمام ها بوی بدی ایجاد شود.
برای باز کردن سینک
7 راه حل سریع برای از بین بردن بوی غذای سوخته

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟ درخشان در 6 مرحله آسان!

چگونه صندلی را به 5 روش طبیعی پاک و تمیز کنیم؟

5 روش کاربردی برای اتو کردن آهک تمیز کردن

5 ساده ترین راه برای تمیز کردن بین کاشی ها

شما می توانید دستور العمل های ویدیویی ما را در کانال یوتیوب ما بیابید که توسط 4.7 میلیون نفر دنبال می شود .

با برنامه Delicious Recipes که توسط بیش از 10 میلیون نفر دانلود شده است، بیش از 800000  دستور العمل آزمایش شده و واقعی همیشه با شما هستند. هم اکنون دانلود کنید.

روش های رفع انسداد سینک آشپزخانه
گرفتگی سینک آشپزخانه بسیار آزاردهنده است. چه رسد به گرفتگی، بوی گرفتگی سینک آشپزخانه کار را غیرقابل تحمل می کند. به عنوان یک شرکت لوله کشی، یکی از مشکلاتی که دائما با آن مواجه می شویم، گرفتگی سینک آشپزخانه است. پس چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را خودمان باز کنیم؟ در زیر نحوه باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه را به راحتی توضیح خواهیم داد. این شامل روش های طبیعی و محصولات شیمیایی است.

روش های باز کردن سینک آشپزخانه;

  • رفع گرفتگی با سرکه و جوش شیرین
  • رفع گرفتگی با سرکه و نمک
  • با پمپ
  • با سیم یا رخت آویز
  • با مواد شیمیایی سینک باز کن

1. رفع گرفتگی سینک آشپزخانه با سرکه و جوش شیرین
در گرفتگی سینک آشپزخانه، 1 تا 1 و نیم فنجان جوش شیرین را در صافی سینک بریزید. به اندازه جوش شیرینی که روی آن ریخته اید سرکه سیب یا انگور بریزید (1 لیوان سرکه به 1 لیوان جوش شیرین). پس از این فرآیند، این دو ماده واکنش نشان داده و یک واکنش اسیدی رخ می دهد. در صورت وجود، صافی را وصل کنید و حدود 25 تا 30 دقیقه صبر کنید. پس از انجام این مراحل، 1 لیتر آب جوش داخل سینک بریزید.

ویدیو از بین بردن گرفتگی سینک با سرکه و جوش شیرین
برای مشاهده نحوه باز کردن سینک آشپزخانه با سرکه و جوش شیرین ویدیو را تماشا کنید.
برای تماشا کلیک کنید (در صفحه دیگری باز نمی شود)
2. رفع گرفتگی سینک آشپزخانه با سرکه و نمک
1 یا 1 و نیم فنجان جوش شیرین را در سینک ظرفشویی آشپزخانه بریزید. نیمی از جوش شیرینی که ریختید را با نمک یددار بریزید. 1-2 ساعت صبر کنید و آب جوش را خالی کنید.

3. رفع گرفتگی با پمپ
این روش یکی از کلاسیک ترین روش هاست. برای رفع گرفتگی سینک آشپزخانه، پمپ را محکم فشار دهید تا دهانه تخلیه سینک را بپوشاند. این روند را 10-15 بار تکرار کنید.

4. رفع گرفتگی با سیم یا رخت آویز
پیچ وسط صافی را داخل سینک آشپزخانه خود باز کنید و صافی را از سینک جدا کنید. ابتدا سیم مارپیچ یا یکی از رخت آویزهای فلزی را صاف کنید سپس انتهای سیم را مانند قلاب کنید. سپس سیم را داخل شلنگ گرفتگی سینک فرو کنید، وقتی به محل گرفتگی رسید، نوک قلاب را بچرخانید تا به کثیفی که باعث انسداد شده وصل شود و سیم را بکشید تا کثیفی از بین برود.

5. با مواد شیمیایی باز کننده سینک
می توانید سعی کنید انسداد را با مواد شیمیایی تولید شده برای انسداد سینک باز کنید. ما این روش را توصیه نمی کنیم. ما طرفدار استفاده از آن نیستیم مگر اینکه کاملاً ضروری باشد. محصولات سینک بازکن کاملاً شیمیایی هستند و باعث واکنش اسیدی می شوند. محصولات سینک بازکن در صورت تماس با بدن شما می توانند باعث آسیب جدی شوند. محصولات سینک باز کن که در دو نوع به فروش می رسد به صورت ژل/مایع و پودری به فروش می رسد.

اگر هنوز در فکر استفاده از آن هستید، چگونه از سینک بازکن استفاده کنیم؟ شما باید مقاله ما را بخوانید. برای خواندن کلیک کنید!

این روش‌ها صرفاً برای گرفتگی‌های ساده هستند و مشکلات ناشی از روان‌کاری، زباله‌ها یا گرفتگی‌های خطوط اصلی را حل نمی‌کنند. برای این عملیات باید با یک لوله کش متخصص تماس بگیرید. اگر با وجود تمام مراحل به نتیجه نرسیدید با ما تماس بگیرید. شرکت لوله کشی ما که به کل منطقه استانبول خدمات رسانی می کند، تیمی را برای حل مشکل شما در همان روز اعزام می کند.

 

گرفتگی سینک آشپزخانه
گرفتگی سینک آشپزخانه
زباله های زهکشی آشپزخانه
زباله های زهکشی آشپزخانه

سینک های آشپزخانه یکی از مستعدترین موارد گرفتگی هستند. بنابراین، زمانی که فاضلاب سینک آشپزخانه مسدود می شود، سعی می کنیم گرفتگی خود را باز کنیم. برای این کار، ما مواد شیمیایی پاک کننده تخلیه را امتحان می کنیم که در همه جا فروخته می شود.

باز کردن انسدادهای ساده با مواد شیمیایی باز کننده تخلیه امکان پذیر است. اما اگر انسداد سینک به دلیل روغن کاری باشد یا اگر جسمی داخل آن شده باشد، باز کردن آن با محصولات سینک بازکن بسیار مشکل است. شلوغی آشپزخانه ممکن است همیشه ناشی از آپارتمان شما نباشد. گاهی انسداد در زهکش اصلی آپارتمان باعث انسداد خانه شما می شود، بنابراین لازم است مشکل به خوبی تشخیص داده شود.

سبزیجات گل آلود، میوه ها یا ضایعات مواد غذایی ریخته شده و روغن های شسته شده در سینک آشپزخانه، بزرگ ترین عوامل ایجاد گرفتگی آشپزخانه هستند. اگر روش های رفع انسداد آشپزخانه را امتحان کرده اید و موفق نبودید، با ما تماس بگیرید.

برای اینکه سینک آشپزخانه گرفتگی نکند چه باید کرد؟
سینک های آشپزخانه اغلب به دلیل روغن کاری مسدود می شوند. روغن ها در خط تخلیه جمع می شوند و به صورت رسوبی در می آیند و به عنوان پسماند در درن جای می گیرند. روانکاری که باعث باریک شدن خط می شود، شروع به جمع آوری ضایعات عبوری از زهکش می کند و تبدیل به یک جسم سخت کننده می شود. در نتیجه سینک مسدود می شود. این انسداد با دستگاه هایی که به عنوان باز کننده تخلیه یا دستگاه های روباتی شناخته می شوند باز می شود.

لازم است گل و لای سبزیجات و میوه ها، ضایعات مواد غذایی و روغن ها و تفاله چای را در سینک آشپزخانه که ممکن است سینک را مسدود کند، نریزید. تا زمانی که به این موارد توجه کنید، احتمال مسدود شدن سینک بسیار کم است.