چگونه گرفتگی ماشین ظرفشویی را رفع کنیم؟

لوله بازکنی
اول از همه، شما باید علت اصلی مشکل خود را بدانید. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند. بنابراین باید با توجه به مشکلات گرفتگی ماشین ظرفشویی به دنبال راه حل باشید. دلایل خارج نشدن آب از ماشین ظرفشویی

1- گرفتگی فیلتر زیر ماشین ظرفشویی
یکی از رایج ترین مشکلات است. به دلیل گرفتگی فیلتر پایین دستگاه، ماشین ظرفشویی نمی تواند آب را تخلیه کند. این مشکل بدون نیاز به نیروی فنی قابل حل است، کاری که باید انجام دهید حذف فیلتر دستگاه و تمیز کردن آن است. اگر مشکل ناشی از این فیلتر باشد، دستگاه پس از تمیز کردن شروع به تخلیه معمولی آب می کند.

فیلتر ماشین ظرفشویی

2 – خرابی موتور پمپ ماشین ظرفشویی
اگر موتور پمپ تخلیه کننده آب در ماشین ظرفشویی معیوب باشد، آب از ماشین ظرفشویی به بیرون پرتاب نمی شود. این مشکل ممکن است به دلیل ولتاژ ایجاد شود و همچنین موتورهای پمپ مغناطیسی ممکن است کار نکنند زیرا به مرور زمان عملکرد خود را از دست خواهند داد. موتورهای پمپ مغناطیسی گاهی اوقات می توانند آب را نزدیک به خرابی تخلیه کنند، گاهی اوقات نه. در صورت خرابی موتور پمپ باید با تماس با سرویس مجاز دستگاه تعمیر شود. این فرآیند می تواند در محل انجام شود و یا در برخی از مدل های ماشین به سرویس منتقل شود.

خرابی کارت دیجیتالی که کل سیستم را در ماشین ظرفشویی کنترل می کند نیز ممکن است باعث تخلیه نشدن آب شود. کارت دیجیتال دستور لازم را برای تخلیه آب به پمپ می فرستد، در صورت ایراد از کارت، ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند زیرا نمی تواند فرمان لازم را ارسال کند. این مشکل کمتر از سایر مشکلات مواجه می شود.

4- گرفتگی شیلنگ ماشین ظرفشویی
اگر یکی از شیلنگ های ماشین ظرفشویی گرفتگی داشته باشد، آب را تخلیه نمی کند. با تماس با خدمات مجاز دستگاه خود، شلنگ گرفتگی باید تعویض شود یا گرفتگی آن برطرف شود.

5- گرفتگی در زهکشی فاضلاب
در صورتی که ماشین ظرفشویی مشکلی نداشته باشد و پس از تخلیه آب دستگاه برگردد، لوله تخلیه فاضلاب (پیستون) مسدود شده است. معمولا ماشین های ظرفشویی در آشپزخانه قرار دارند و فاضلاب فاضلاب به زهکش سینک آشپزخانه متصل می شود.

اگر اجاق گاز گرفتگی داشته باشد، آب سینک آشپزخانه به آرامی شروع به جریان می کند یا اصلاً جریان نمی یابد و آبی که از ماشین ظرفشویی خارج می شود، برمی گردد. این مشکل معمولاً به دلیل روغن کاری خط پین ایجاد می شود. در این مورد، انسداد در زهکشی فاضلاب باید برطرف شود. می‌توانید روش‌ها را در صفحه روش‌های رفع انسداد ما اعمال کنید.

گرفتگی پیماش معمولاً به دلیل ضایعات مواد غذایی و ریختن روغن در سینک آشپزخانه ها ایجاد می شود. این روغن ها جای محکمی در پارچه می گیرند و انسداد را سخت تر می کنند. در این صورت در محصولات شیمیایی مانند سینک بازکن کارایی نخواهد داشت.

برای رفع انسداد می توانید با تماس با شرکت ما پشتیبانی دریافت کنید. تیم متخصص ما به آدرس شما می آید و داخل خط با دستگاه های دوربین مشاهده می شود. بسته به علت انسداد، انسداد با کمک دستگاه ربات باز شده و دوباره توسط دوربین کنترل می شود. به این ترتیب از رفع انسداد کاملاً مطمئن می شویم و به مشتریان نشان می دهیم.