تمیز، مرتب و سالم نگه داشتن حیاط خود در طول سال همیشه آنطور که به نظر می رسد آسان نیست. سیستم زهکشی حیاط شما برای پاک نگه داشتن حیاط از آب راکد بسیار مهم است. در واقع، اطمینان از اینکه بارندگی شدید منجر به جمع شدن آب توسط فونداسیون شما نمی شود، مهم است. بنابراین نگهداری منظم زهکشی یک ضرورت است. با این حال، اگر در طول تابستان لوله‌های فاضلاب خود را بدون مراقبت رها کرده‌اید و آنها مسدود شده‌اند، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای بازگرداندن سریع آن‌ها به فرم انجام دهید. 

زهکش رنده شده بیرونی

5 نکته برای رفع گرفتگی زهکشی حیاط 

البته، دقیقاً آنچه که می‌توانید بدون کمک حرفه‌ای انجام دهید، بستگی به نوع سیستم‌های زهکشی و دسترسی آسان به آنها دارد. با این وجود، این نکات به شما کمک می کند تا سیستم زهکشی خود را دوباره به حرکت درآورید، حتی اگر برای پاکسازی صحیح آن نیاز به کمک داشته باشید. 

1. تمام زباله ها را از رنده های تخلیه پاک کنید 

اگر شاخ و برگ یا سایر زباله ها روی شبکه های زهکشی حیاط شما را پوشانده باشد، ممکن است آب در رسیدن به سیستم زهکشی شما کند باشد. این می تواند منجر به سکون آب در حیاط شما شود، به خصوص در هنگام بارندگی شدید. تمام گیاهان، زباله‌های آلی و آشغال‌ها را از رنده‌ها پاک کنید تا مطمئن شوید که آب واقعاً به سیستم تخلیه شما فشار می‌آورد. 

2. رنده ها را برای بررسی انسدادهای بزرگ بردارید 

اگر می توانید این کار را انجام دهید، باید رنده ها را بردارید و قطعات بزرگ زباله را در فضاهای زیر بررسی کنید. از بین بردن زباله ها با توری یا اسکوپ، به آرامی برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود زهکش، می تواند به زهکشی کمک زیادی کند. 

3. سیستم را شستشو دهید 

یکی از محتمل ترین دلایل گرفتگی سیستم زهکشی حیاط، تجمع زباله های آلی مانند برگ در خود لوله ها است. از شلنگ باغچه خود برای شستشوی سیستم استفاده کنید. نیروی آب از شیلنگ باید بیش از اندازه کافی باشد تا رسوبات زباله های آلی را از داخل لوله های شما منتقل کند. 

4. پورتال های بازرسی را بررسی کنید 

اگر می‌توانید درگاه‌های بازرسی سیستم زهکشی خود را پیدا کرده و به آنها دسترسی داشته باشید، باید در حین شستشو با شیلنگ به آنها نگاه کنید. اگر می توانید حرکت آب را در درگاه بازرسی مشاهده کنید، ممکن است گرفتگی های سرسختی در سیستم وجود داشته باشد. اگر آب از طریق سیستم عبور نمی کند، یا اگر مقدار آبی که از سیستم عبور می کند تا حد زیادی کاهش یابد، ممکن است انسداد سرسخت تری داشته باشید. 

5. سیستم را با Drain Snake پاک کنید 

مار تخلیه یکی از آخرین راه‌حل‌هایی است که برای تمیز کردن گرفتگی‌های سرسخت از زهکشی حیاطتان در دسترس است. اگر می‌خواهید سیستم خود را پاکسازی کنید، می‌توان آنها را در اکثر فروشگاه‌های سخت‌افزار اجاره کرد. اگر این کار جواب نداد، ممکن است مشکل شدیدی مانند حمله ریشه به دستان خود داشته باشید. در این مرحله، بهتر است نظر حرفه ای را جویا شوید. 

سیستم زهکشی خود را سالم نگه دارید 

اگر زهکشی حیاط شما مرتباً مسدود می شود، ممکن است مسائل اساسی وجود داشته باشد که نیاز به توجه دارد. JES Foundation Repair بازرسی های رایگان را ارائه می دهد که علت مشکلات شما را کشف می کند. تهاجم ریشه درخت تنها یکی از بسیاری از دلایل احتمالی است و تیم ما هر احتمالی را قبل از توصیه هر گونه اقدامات بازرسی تهاجمی یا گزینه های تعمیر در نظر می گیرد. با این حال، هنگامی که سیستم شما به حالت کار برگشت، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که در آینده سالم می ماند. 

آن ها هستند: 

رنده ها را با صفحه های ظریف جایگزین کنید 

اگر فاصله توری های تخلیه شما خیلی زیاد باشد، می توانند زباله ها را وارد سیستم زهکشی شما کنند و باعث آسیب شوند. جایگزینی این رنده ها با یک صفحه نمایش خوب یا رنده با فاصله کمتر می تواند تفاوت را ایجاد کند. 

به طور منظم زباله ها را پاک کنید 

ایجاد عادت چک کردن و پاک کردن شبکه های زهکشی به طور منظم نه تنها از انسدادهای قابل اجتناب جلوگیری می کند، بلکه به شما امکان می دهد قبل از اینکه به مشکلات بزرگتر تبدیل شوند متوجه مشکلات شوید. 

محوطه سازی هوشمندانه را در نظر بگیرید 

تغییر درجه بندی حیاط شما کمی افراطی است، اما مراقب باشید که کدام گیاهان اطراف زهکشی حیاط شما را احاطه کرده اند، می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند. برخی از گیاهان سیستم های ریشه ای پیچیده و در عین حال ظریفی ایجاد می کنند که خاک را کنار هم نگه می دارد و سطوح رطوبت را مدیریت می کند. ترکیب مناسب گیاهان و گل ها در طرح محوطه سازی شما می تواند با کاهش یا کنترل روان آب به سیستم زهکشی حیاط شما کمک کند. 

اگر برای بررسی یا تعویض زهکش های بیرونی خود به کمک نیاز دارید، یا می خواهید مشاوره حرفه ای در مورد این و سایر انواع عایق رطوبتی داشته باشید، در تماس با تیم متخصص JES تردید نکنید. ما مطمئن خواهیم شد که خانه و ملک شما عاری از گرفتگی های دردسرساز و خطرات احتمالی سیل خواهد بود.